Térdízületi fájdalom futás

térdízületi fájdalom futás

térdízületi fájdalom futás

Amikor a barátaim megtudták, sorra figyelmeztettek, hogy ha nem hagyom abba, tönkreteszem a térdízületeim. Már nagyon sok tudományos publikáció született a témában, melyek bebizonyították, hogy a futás nem károsítja a térdet.

térdízületi fájdalom futás

Igazából úgy tűnik, a dolog ellenkezője az igaz. Egy kutatás szerint a futóknál kisebb eséllyel alakul ki ízületi gyulladás, mint a nem futóknál.

Egy másik kutatás is hasonló eredményt hozott: nemcsak, hogy a futás nem növeli a gyulladás előfordulásának esélyeit, de csökkentette azokkal szemben, akik nem futottak. A futás hatására a térdízületi porc megvastagszik, valamint a csontok sűrűsödnek és a térd körüli izmok megerősödnek, hogy támogassák a térd munkáját.

1. Futótérd

A tanulmányok azt is igazolták, hogy a térdízületi gyulladás kialakulását leginkább befolyásoló tényező a genetika. Tehát ismerned kell a családi háttered a kockázat miatt.

térdízületi fájdalom futás

De fontos, hogy a futás térdízületi fájdalom futás fogja tönkretenni a térded. Azonban van néhány apróság, melyekre ha nem figyelsz oda, könnyen bajba kerülhet a térded.

  • Térdfájás futás után | Harmónia Centrum Blog
  • Tabletták ízületi fájdalmak és izmok
  • Ami sok sportoló életét megnehezíti -Térdfájdalom

Az első ilyen a cipő. Nagyon fontos, hogy a futásod gyakoriságának, intenzitásának, valamint a súlyodnak és a lábtípusodnak a megfelelő cipőt válassz, mert minden egyes lépésnél a testsúlyod háromszorosa is ránehezedhet a térdedre.

térdízületi fájdalom futás

A másik nagyon fontos, hogy mindig melegíts be futás előtt. Ha kihagyod ezt a lépést, nagyon könnyen megsérülhetsz. Futás után pedig fontos a nyújtás. Ezt sem szabad kihagyni.

térdízületi fájdalom futás

Pár egyszerű gyakorlattal máris drasztikusan csökkentetted a sérülés esélyét. A modern technika nyújtotta lehetőségekről se feledkezz meg.

térdízületi fájdalom futás

Ma térdízületi fájdalom futás számítógépes lábdiagnosztikai vizsgálatot tudnak végezni, ahol mozgás közben megnézik az izomzatod mozgását, a talajfogási technikádat. Így sokkal könnyebben választhatsz megfelelő cipőt.

Térdfájás Nincsenek megjegyzések A mindennapi rendszeres mozgás egyik legkönnyebben elérhető formája a futás.

Kérd ki az orvosod, masszőröd véleményét is. Kapcsolódó cikkek.

Lehet, hogy érdekel